
	

Continue

https://catamma.ru/uplcv?utm_term=unreliable+news+articles


Unreliable	news	articles

Wikimedia	list	article	For	satirical	news,	see	List	of	satirical	news	websites.	This	is	a	dynamic	list	and	may	never	be	able	to	satisfy	particular	standards	for	completeness.	You	can	help	by	adding	missing	items	with	reliable	sources.	Fake	news	websites	are	those	which	intentionally,	but	not	necessarily	solely,	publish	hoaxes	and	disinformation	for
purposes	other	than	news	satire.	Some	of	these	sites	use	homograph	spoofing	attacks,	typosquatting	and	other	deceptive	strategies	similar	to	those	used	in	phishing	attacks	to	resemble	genuine	news	outlets.[1][2]	Definition	Fake	news	sites	deliberately	publish	hoaxes	and	disinformation	to	drive	web	traffic	inflamed	by	social	media.[3][4][5]	These
sites	are	distinguished	from	news	satire	(which	is	usually	intended	to	be	humorous)	as	they	mislead	and	sometimes	profit	from	readers'	gullibility.[4]	While	most	fake	news	sites	are	portrayed	to	be	spinoffs	of	other	news	sites,	some	of	these	websites	are	examples	of	website	spoofing,	structured	to	make	visitors	believe	they	are	visiting	trusted	sources
like	ABC	News	or	MSNBC.[6]	The	New	York	Times	pointed	out	that	within	a	strict	definition,	"fake	news"	on	the	Internet	referred	to	a	fictitious	article	which	was	fabricated	with	the	deliberate	motivation	to	defraud	readers,	generally	with	the	goal	of	profiting	through	clickbait.[7]	PolitiFact	described	fake	news	as	fabricated	content	designed	to	fool
readers	and	subsequently	made	viral	through	the	Internet	to	crowds	that	increase	its	dissemination.[8]	The	New	York	Times	noted	in	a	December	2016	article	that	fake	news	had	previously	maintained	a	presence	on	the	Internet	and	within	tabloid	journalism	in	the	years	prior	to	the	2016	U.S.	election.[7]	Except	for	the	2016	Philippine	elections,[9]
prior	to	the	election	between	Hillary	Clinton	and	Donald	Trump,	fake	news	had	not	impacted	the	election	process	and	subsequent	events	to	such	a	high	degree.[7]	Subsequent	to	the	2016	election,	the	issue	of	fake	news	turned	into	a	political	weapon,	with	supporters	of	left-wing	politics	saying	those	on	the	opposite	side	of	the	spectrum	spread
falsehoods,	and	supporters	of	right-wing	politics	arguing	such	accusations	were	merely	a	way	to	censor	conservative	views.[7]	Due	to	these	back-and-forth	complaints,	the	definition	of	fake	news	as	used	for	such	polemics	became	more	vague.[7]	International	list	Name	Notes	Sources	70	News	A	WordPress-hosted	site	that	published	a	false	news	story,
stating	that	Donald	Trump	had	won	the	popular	vote	in	the	2016	United	States	presidential	election;	the	fake	story	rose	to	the	top	in	searches	for	"final	election	results"	on	Google	News.	[10][11]	ABCnews.com.co	(defunct)	Owned	by	Paul	Horner.	Mimics	the	URL,	design	and	logo	of	ABC	News	(owned	by	Disney–ABC	Television	Group).	[12][13]
American	News	Published	a	false	story	claiming	actor	Denzel	Washington	endorsed	Donald	Trump	for	president.	The	fictional	headline	led	to	thousands	of	people	sharing	it	on	Facebook,	a	prominent	example	of	fake	news	spreading	on	the	social	network	prior	to	the	2016	presidential	election.	[14][15][16]	Before	It's	News	Cited	by	U.S.	President
Donald	Trump	at	his	2016	campaign	rallies.	Before	It's	News	and	InfoWars	were	described	as	"unabashedly	unhinged	'news'	sites"	in	2014	by	The	Washington	Post	following	its	promotion	of	conspiracy	theories	relating	to	Malaysia	Airlines	Flight	17.	[17][18]	bients.com	Often	spreading	fake	stories,	often	of	political	nature.	[19]	bizstandardnews.com
(defunct)	Its	stories	have	been	mistaken	as	real-news	then	shared	and	cited	as	real-news.	A	disclaimer	says	the	stories	"could	be	true"	because	"reality	is	so	strange	nowadays".	But	the	disclaimer	also	says	it	is	"a	satirical	site	designed	to	parody	the	24-hour	news	cycle."[20]	Its	name	is	similar	to	the	unrelated	Indian	English-language	daily	newspaper
called	Business	Standard.	[21][22][23][24][25][26]	Bloomberg.ma	(defunct)	Designed	to	imitate	Bloomberg.com.	Was	used	to	issue	a	false	report	announcing	that	Twitter	had	received	a	US$31	billion	takeover	offer,	resulting	in	a	brief	8%	stock	price	spike	of	Twitter.	The	site	is	now	defunct.	[27][28]	The	Boston	Tribune	Starting	in	February	2016,	this
website	spread	outright	hoaxes.	[29]	Breaking-CNN.com	Responsible	for	publishing	numerous	death	hoaxes,	including	one	for	former	First	Lady	Barbara	Bush	one	day	after	her	announcement	that	she	would	halt	all	further	medical	treatment	in	2018.	Designed	to	emulate	CNN.	[30]	BVA	News	[31][32]	Celebtricity	Has	falsely	claimed	that	Barack
Obama	declared	a	state	of	emergency	in	Chicago,	Illinois	after	more	than	300	people	were	shot	in	one	night;	that	a	Wendy's	employee	put	vaginal	discharge	on	a	burger	as	revenge	against	a	partner;	and	that	Bryshere	Y.	Gray	was	Jay-Z's	son.	Contains	a	"notorious	fauxtire	and	satire	entertainment"	disclaimer	which	used	to	read	"the	most	notorious
urban	satirical	entertainment	website	in	the	world".[33]	[34][33][35]	CBSnews.com.co	Owned	by	Paul	Horner.	Mimics	the	URL,	design	and	logo	of	CBS	News.	cnn-trending.com	Imitated	CNN.com,	complete	with	the	CNN	logo.	Pushed	the	Hawking	Code	scam.	Domain	expired.	[36][37]	Conservative	101	Falsely	claimed	that	the	White	House	fired
Kellyanne	Conway.	[14][15]	Conservative	Frontline	Owned	by	Jestin	Coler.	[38]	CountyNewsroom.info	The	fake	news	website,	registered	to	Tbilisi,	Georgia,	makes	"a	minimal	attempt	to	look	official"	and	is	used	to	spread	malware	on	readers'	computers.	[39]	Daily	Buzz	Live	Website	dedicated	in	bringing	bizarre	stories	for	the	sole	purpose	of	getting
traffic	to	its	website.	[18]	Daily	USA	Update	[40][41]	DC	Gazette	[18]	Denver	Guardian	Owned	by	Jestin	Coler.	[38]	Disclose	TV	[18][42]	DrudgeReport.com.co	Owned	by	Jestin	Coler	(mimics	the	name	of	the	Drudge	Report).	[38]	Empire	Herald	Starting	in	January	2016,	this	fake	news	site	had	spread	many	of	its	hoaxes	online	in	just	a	few	weeks.	[29]
Empire	News	Many	of	this	website's	fake	news	hoaxes	were	widely	shared	on	social	media,	with	stories	based	on	social	or	political	controversies,	or	were	simply	appalling	to	readers.	The	site	says	that	its	content	is	for	"entertainment	purposes	only."[43]	[12][29]	Empire	Sports	Includes	a	disclaimer	describing	itself	as	a	"satirical	and	entertainment
website."[44]	Not	to	be	confused	with	the	legitimate	(but	long-defunct)	Empire	Sports	Network.	[45]	Fox-news24.com	Imitates	Fox	News.	Site	currently	down.	[46][47]	The	Gateway	Pundit	A	far-right	fake	news	website	that	repeatedly	publishes	false	stories,	including	a	story	involving	an	unsubstantiated	claim	that	Special	Counsel	head	Robert
Mueller	sexually	assaulted	someone.	[48][49][50][51][52][53][54][55]	Global	Times	A	daily	tabloid	owned	by	the	Chinese	government.	[56][57][58]	Global	Associated	News	Described	itself	as	enabling	users	to	produce	fake	stories	using	its	"fake	celebrity	news	engine."	[45]	Globalresearch.ca	Principal	website	of	the	Centre	for	Research	on
Globalization,	which	The	Economist	in	April	2017	called	"a	hub	for	conspiracy	theories	and	fake	stories,"	and	NATO	information	warfare	specialists	in	November	2017	linked	to	a	concerted	effort	to	undermine	the	credibility	of	mainstream	Western	media.	[59][60]	Gossip	Mill	Mzansi	A	fake	news	website	using	Wordpress,	targeting	South	African
affairs.	Its	misinformation	is	spread	on	social	media	including	Facebook	and	Twitter.	[61][62]	Guerilla	News	[63][64]	Gummy	Post	Fake	news	website	that	has	published	claims	about	President	Obama	issuing	a	full	pardon	for	convicted	rapper	C-Murder,	musician	Kodak	Black	getting	shot	outside	a	nightclub	in	Florida,	and	a	Hulk	Hogan	death	hoax.
[65][66][67]	Houston	Chronicle	TV	Not	affiliated	with	the	legitimate	Houston	Chronicle.	[68][69][70]	Huzlers	Fake	news	from	this	website	often	involves	restaurants	and	leading	brands	to	disgust	readers	with	its	gross-out	stories.	One	story	by	the	site	falsely	reported	that	Dong	Nguyen,	the	creator	of	Flappy	Bird,	killed	himself.	Another	story	made	up
an	incident	where	a	person	working	at	a	McDonald's	restaurant	put	his	mixtapes	in	Happy	Meals.	The	site	describes	itself	as	"the	most	infamous	fauxtire	&	satire	entertainment	website	in	the	world."[71]	[29][45][72][73]	InfoWars	Managed	by	Alex	Jones.	Has	claimed	that	millions	of	people	have	voted	illegally	in	the	2016	presidential	election,	that	the
Sandy	Hook	Elementary	School	shooting	was	a	hoax,	that	the	Boston	Marathon	bombing	was	a	false	flag	attack,	and	that	the	Democratic	Party	was	hosting	a	child	sex	slave	ring	out	of	a	pizza	restaurant.	[18][74][75][76]	[77][78][79][80][81][82][83]	ΚΒΟΙ2.com	Notable	for	its	use	of	the	IDN	homograph	attack,	this	fake	news	site	used	lookalike	letters
from	other	scripts	(news	coverage	of	the	spoof	did	not	specify	which,	though	the	examples	listed	demonstrate	Greek	and	Cyrillic	examples)	to	spoof	the	legitimate	television	station	KBOI-TV's	website	in	2011.	(The	real	KBOI	site	has	since	moved	to	a	new	domain,	IdahoNews.com.)	The	sole	purpose	of	the	fake	KBOI	site	was	to	spread	an	April	Fool's
Day	joke	regarding	Justin	Bieber	being	banned	in	the	state.	[84][85]	KMT	11	News	Falsely	reports	celebrity	appearances	and	filming	locations	in	random	local	towns.	Before	the	website	went	down,	it	referred	to	itself	as	a	"fantasy	news	website".[86][87]	[88][86][87][89]	The	Last	Line	of	Defense	This	website	has	a	history	of	publishing	fake	news
articles,	especially	of	the	political	genre.	Notable	hoaxes	include	Donald	Trump	revoking	the	press	credentials	of	six	major	news	outlets,	Michelle	Obama	getting	ditched	by	the	Secret	Service,	and	Hillary	Clinton	describing	Beyonce's	music	using	racial	slurs.	Although	the	website	claims	to	be	written	by	"a	group	of	educated,	God-fearing	Christian
conservative	patriots	who	are	tired	of	Obama’s	tyrannical	reign	and	ready	to	see	a	strong	Republican	take	the	White	House,"	its	articles	are	in	fact	all	written	by	one	person,	Christopher	Blair,	who	has	written	under	multiple	pen	names.	As	of	2019,	Blair's	site	is	now	branded	as	"Daily	World	Update:	satire	for	flat-Earthers,	Trumpsters	and	Y'all-
Qaeda."	[90][91][92][93]	Law	Enforcement	Today	Published	fake	news	about	police	relations	amid	the	George	Floyd	protests	and	source	of	Oregon	fires,	as	well	as	material	by	QAnon	supporters.[94]	[14][15][95]	Liberal	Society	Published	a	fake	direct	quote	attributed	to	Obama,	Falsely	claimed	that	the	White	House	fired	Kellyanne	Conway.	[14][15]
Liberty	Writers	News	Established	in	2015	by	Paris	Wade	and	Ben	Goldman,	who	told	The	Washington	Post	their	stories	focus	on	"violence	and	chaos	and	aggressive	wording"	to	attract	readers.	The	stories	reflect	the	positions	of	supporters	of	Donald	Trump.	[96][97]	LinkBeef	Fake	news	website	that	has	published	claims	about	the	pilot	of	Malaysia
Airlines	Flight	370	reappearing,	a	billionaire	wanting	to	recruit	1,000	women	to	bear	his	children,	and	an	Adam	Sandler	death	hoax.	[98][99][100]	Naha	Daily	This	fake	news	website	is	now	defunct,	and	was	active	in	a	span	of	five	months	with	fake	news	articles,	including	a	fake	quote	by	Michael	Kors.	[29]	National	Insider	Politics	[101][102]
NationalReport.net	Founder	Jestin	Coler	told	Columbia	Journalism	Review:	"When	it	comes	to	the	fake	stuff,	you	really	want	it	to	be	red	meat.	[...]	It	doesn’t	have	to	be	offensive.	It	doesn’t	have	to	be	outrageous.	It	doesn’t	have	to	be	anything	other	than	just	giving	them	what	they	already	wanted	to	hear."	In	2013,	the	nonpartisan	FactCheck.org
deemed	NationalReport.net	a	satirical	site.	The	site's	disclaimer	states	"All	news	articles	contained	within	National	Report	are	fiction,	and	presumably	fake	news.	Any	resemblance	to	the	truth	is	purely	coincidental."[103]	[12][38][29][104]	Natural	News	Formerly	NewsTarget,	a	website	for	the	sale	of	various	dietary	supplements,	promotion	of
alternative	medicine,	controversial	nutrition	and	health	claims,	and	various	conspiracy	theories,	such	as	"chemtrails",	chemophobic	claims	(including	the	purported	dangers	of	fluoride	in	drinking	water,	anti-perspirants,	laundry	detergent,	monosodium	glutamate,	aspartame),	and	purported	health	problems	caused	by	allegedly	"toxic"	ingredients	in
vaccines,	including	the	now-discredited	link	to	autism.	[18][105][106][107][108]	NBCNews.com.co	(Defunct)	Owned	by	Paul	Horner.	Mimics	the	URL,	design	and	logo	of	NBC	News.	[109]	News	Breaks	Here	[110]	NewsBuzzDaily	(defunct)	This	fake	news	website	mostly	consists	of	celebrity	gossip	and	death	hoaxes,	but	a	few	of	its	other	stories	were
disseminated	on	social	media.	When	the	site	was	up	it	said	that	it	was	"a	combination	of	real	shocking	news	and	satire	news"	and	that	articles	were	for	"entertainment	and	satirical	purposes"	only.[29]	[29]	News	Examiner	Started	in	2015	by	Paul	Horner,	the	lead	writer	of	the	National	Report.	This	website	has	been	known	to	mix	real	news	along	with
its	fake	news.	[29]	News	Hound	[45]	The	News	Nerd	A	defunct	website	which	used	to	have	a	disclaimer	on	every	page.[111]	[45]	NewsPunch	(formerly	known	as	YourNewsWire)	Founded	by	Sean	Adl-Tabatabai	and	Sinclair	Treadway	in	2014.	It	has	published	fake	stories,	such	as	"claims	that	the	Queen	had	threatened	to	abdicate	if	the	UK	voted
against	Brexit."	Its	name	was	changed	to	NewsPunch	in	2018.	[112][113][114][115][116][117][118]	NewsWatch33	Began	in	April	2015	under	the	name	NewsWatch28,	later	becoming	NewsWatch33.	The	website	disguises	itself	as	a	local	television	outlet.	It	has	also	been	known	to	mix	real	news	along	with	its	fake	news	in	an	attempt	to	circumvent
Facebook's	crackdown	on	them.	[29]	The	New	York	Evening	(TheNewYorkEvening.com)	This	fake	news	website	has	spread	numerous	false	claims,	including	a	fake	story	claiming	that	Malia	Obama	had	been	expelled	from	Harvard.	[119]	Next	News	Network	[120][121]	Now	8	News	(Now8News.com)	Started	in	2015,	this	fake	news	website	is	also
designed	to	look	like	a	local	television	outlet.	Several	of	the	website's	fake	stories	have	successfully	spread	on	social	media.	[29][122][123]	Oneworld.press	Russian	troll	farm	working	to	elect	Donald	Trump	and	pushing	fake	pandemic	information.	[124]	OpIndia	OpIndia	is	an	Indian	website	that	has	been	rejected	by	the	International	Fact-Checking
Network	(IFCN).	Fact	checkers	certified	by	the	IFCN	have	identified	25	fake	news	stories	published	by	OpIndia	between	January	2018	and	June	2020.	[125][126]	Peace	Data	A	website	that	purports	to	be	an	independent	left-wing	news	outlet,	linked	to	Russian	state	actors.	[127]	Postcard	News	Postcard	News	is	an	Indian	far-right	propaganda	and
news	website.	In	2019,	its	founder,	Mahesh	Hegde,	was	arrested	for	a	second	time	on	charges	of	spreading	fake	news.	[128][129]	The	Predicted	[19]	Prntly	A	politically	conservative	news	site	described	by	Snopes	as	"a	disreputable	outlet	that	has	a	penchant	for	publishing	both	fake	news	and	spurious	pro-Trump	articles".	[130][131]	React	365	This
user-created	fake	news	generator,	supposedly	for	"pranking	your	friends",	had	at	least	two	stories	that	went	viral.	[29]	Red	Flag	News	(defunct)	[18]	The	Reporterz	Starting	in	early	2016,	this	fake	news	website	penned	several	different	hoaxes,	including	one	about	a	murder	over	a	Twitter	trend.	[29]	Snoopack	[132][133]	Spin	Zone	[134][42]	St	George
Gazette	[135][136]	Stuppid	This	fake	news	purveyor	specializes	in	articles	with	stories	that	are	morally	offensive.	[29]	Super	Station	95	Pirate	radio	station	and	corresponding	website	operated	by	Hal	Turner.	[137][138][139][140][141][142]	TrueTrumpers.com	This	fake	news	website	makes	"claims	about	President	Donald	Trump,	former	President
Barack	Obama	and	Muslims,	in	particular,	as	well	as	click-baiting	claims	about	porn	stars	and	secret	tricks	for	weight	loss	and	whiter	teeth."	[143]	UConservative	[144][145]	UndergroundNewsReport.com	According	to	PolitiFact,	"the	site	purposely	writes	outlandish	stories	to	trick	readers".	Launched	on	February	21,	2017,	the	website	gained	more
than	1	million	page	views	in	its	first	two	weeks;	in	less	than	a	month	the	site	was	sued	by	Whoopi	Goldberg.	[146][147]	United	Media	Publishing	Owned	by	Jestin	Coler.	[38]	USA	Daily	Info	[148][149]	usatoday.com.co	(defunct)	Falsely	reports	celebrity	appearances	and	filming	locations	in	random	local	towns	[38]	US	Postman	[42][150]
washingtonpost.com.co	Originally	registered	by	Jestin	Coler.	The	Washington	Post	submitted	a	complaint	against	Coler's	registration	of	the	site	with	GoDaddy	under	the	UDRP,	and	in	2015,	an	arbitral	panel	ruled	that	Coler's	registration	of	the	domain	name	was	a	form	of	bad-faith	cybersquatting	(specifically,	typosquatting),	"through	a	website	that
competes	with	Complainant	through	the	use	of	fake	news.	...	The	fake	news	content	misleads	readers	and	serves	as	'click	bait'	to	drive	readers	to	other	sites,	or	to	share	the	fake	news	content	with	others	on	social	networking	websites,	to	generate	advertising	revenue."	[151][38]	World	Truth	TV	Fake	news	website	often	using	clickbait	headlines	to	get
traffic.	[18]	World	News	Daily	Report	(worldnewsdailyreport.com)[disputed	–	discuss]	Run	by	Janick	Murray-Hall.	Its	disclaimer	states,	"World	News	Daily	Report	assumes	all	responsibility	for	the	satirical	nature	of	its	articles	and	for	the	fictional	nature	of	their	content.	All	characters	appearing	in	the	articles	in	this	website—even	those	based	on	real
people—are	entirely	fictional	and	any	resemblance	between	them	and	any	person,	living,	dead	or	undead,	is	purely	a	miracle."[152]	[153]	Zero	Hedge	A	far-right	libertarian	financial	blog,	that	has	spread	false	information	about	COVID-19,	such	as	the	unproven	claim	that	the	virus	came	from	a	lab	in	Wuhan,	or	the	refuted	claim	that	the	RT-PCR	test
gives	false	results.	The	site	also	spread	conspiracy	theories	about	the	murder	of	Seth	Rich.	[154]	Philippines	list	Main	article:	Fake	news	in	the	Philippines	§	List	of	fake	news	websites	An	extensive	list	of	fake	news	websites	operating	out	of	the	Philippines	or	targeting	Philippine	audiences	has	been	separated	into	its	own	article	from	the	international
list.	Fake	news	sites	have	become	rampant	for	Philippine	audiences,	especially	being	shared	on	social	media.[155]	Politicians	have	started	filing	laws	to	combat	fake	news[156][157]	and	three	Senate	hearings	have	been	held	on	the	topic.[158][159][160]	The	Catholic	Church	in	the	Philippines	has	also	released	a	missive	speaking	out	against	it.[161]
Vera	Files	research	at	the	end	of	2017	and	2018	show	that	the	most	shared	fake	news	in	the	Philippines	appeared	to	benefit	2	people	the	most:	President	Rodrigo	Duterte	(as	well	as	his	allies)	and	politician	Bongbong	Marcos,	with	the	most	viral	news	driven	by	shares	on	networks	of	Facebook	pages.[162]	Most	Philippine	audience	Facebook	pages	and
groups	spreading	online	disinformation	also	bear	"Duterte",	"Marcos"	or	"News"	in	their	names	and	are	pro-Duterte.[163]	Online	disinformation	in	the	Philippines	is	overwhelmingly	political	as	well,	with	most	attacking	groups	or	individuals	critical	of	the	Duterte	administration.[164]	Many	Philippine-audience	fake	news	websites	also	appear	to	be
controlled	by	the	same	operators	as	they	share	common	Google	AdSense	and	Google	Analytics	IDs.[163]	According	to	media	scholar	Jonathan	Corpus	Ong,	Duterte's	presidential	campaign	is	regarded	as	the	patient	zero	in	the	current	era	of	disinformation,	having	preceded	widespread	global	coverage	of	the	Cambridge	Analytica	scandal	and	Russian
trolls.[9]	Fake	news	is	so	established	and	severe	in	the	Philippines	that	Facebook's	Global	Politics	and	Government	Outreach	Director	Katie	Harbath	also	calls	it	"patient	zero"[165]	in	the	global	misinformation	epidemic,	having	happened	before	Brexit,	the	Trump	nomination	and	the	2016	US	Elections.[166]	See	also	Internet	portal	Journalism	portal
Clickbait	Fake	news	by	country	Fake	news	websites	in	the	United	States	List	of	satirical	news	websites	References	^	"Watch	out	for	this	fake	news	website	masquerading	as	The	New	York	Times".	businessinsider.com.	Archived	from	the	original	on	20	December	2016.	Retrieved	12	December	2016.	^	"Would	you	believe	the	pope	endorsed	Trump?
Five	tips	for	spotting	fake	news".	NBC	News.	Archived	from	the	original	on	11	December	2016.	Retrieved	12	December	2016.	^	Weisburd,	Andrew;	Watts,	Clint	(6	August	2016),	"How	Russia	Dominates	Your	Twitter	Feed	to	Promote	Lies	(And,	Trump,	Too)",	The	Daily	Beast,	archived	from	the	original	on	31	May	2017,	retrieved	24	November	2016	^	a
b	LaCapria,	Kim	(2	November	2016),	"Snopes'	Field	Guide	to	Fake	News	Sites	and	Hoax	Purveyors	-	Snopes.com's	updated	guide	to	the	internet's	clickbaiting,	news-faking,	social	media	exploiting	dark	side.",	Snopes.com,	archived	from	the	original	on	28	June	2020,	retrieved	19	November	2016	^	Lewis	Sanders	IV	(11	October	2016),	"'Divide	Europe':
European	lawmakers	warn	of	Russian	propaganda",	Deutsche	Welle,	archived	from	the	original	on	25	March	2019,	retrieved	24	November	2016	^	Gilbert,	Ben	(15	November	2016),	"Fed	up	with	fake	news,	Facebook	users	are	solving	the	problem	with	a	simple	list",	Business	Insider,	archived	from	the	original	on	26	May	2019,	retrieved	16	November
2016,	Some	of	these	sites	are	intended	to	look	like	real	publications	(there	are	false	versions	of	major	outlets	like	ABC	and	MSNBC)	but	share	only	fake	news;	others	are	straight-up	propaganda	created	by	foreign	nations	(Russia	and	Macedonia,	among	others).	^	a	b	c	d	e	Tavernise,	Sabrina	(7	December	2016),	"As	Fake	News	Spreads	Lies,	More
Readers	Shrug	at	the	Truth",	The	New	York	Times,	p.	A1,	archived	from	the	original	on	3	April	2019,	retrieved	9	December	2016,	Narrowly	defined,	'fake	news'	means	a	made-up	story	with	an	intention	to	deceive,	often	geared	toward	getting	clicks.	^	Kertscher,	Tom	(13	December	2016),	"PolitiFact's	Lie	of	the	Year	2016:	Fake	news",	Milwaukee
Journal	Sentinel,	archived	from	the	original	on	7	December	2019,	retrieved	14	December	2016	^	a	b	Ong,	Jonathan	Corpus	(August	30,	2018).	"Trolls	for	Sale	in	the	World's	Social	Media	Capital".	AsiaGlobal	Online.	Archived	from	the	original	on	February	12,	2019.	Retrieved	February	10,	2019.	^	Earl,	Jennifer	(November	14,	2016).	"Google's	top
search	result	for	"final	election	numbers"	leads	to	fake	news	site/".	CBS	News.	Archived	from	the	original	on	May	1,	2020.	Retrieved	April	16,	2020.	a	fake	news	blog	called	'70news,'	which	falsely	claimed	that	Trump	had	won	both	the	popular	vote	and	the	Electoral	College.	...	Google	acknowledged	the	error	in	surfacing	the	fake	news	on	Monday	^
Kircher,	Madison	Malone	(November	14,	2016).	"Donald	Trump	Didn't	Win	the	Popular	Vote,	Despite	What	Google	Says".	New	York.	Archived	from	the	original	on	September	16,	2018.	Retrieved	February	2,	2019.	a	fake-news	piece	from	a	WordPress	blog	called	70News	^	a	b	c	Murtha,	Jack	(May	26,	2016).	"How	fake	news	sites	frequently	trick	big-
time	journalists".	Columbia	Journalism	Review.	Archived	from	the	original	on	November	20,	2016.	Retrieved	November	25,	2016.	^	Jacobson,	Louis	(November	17,	2016).	"No,	someone	wasn't	paid	$3,500	to	protest	Donald	Trump".	PolitiFact.com.	Archived	from	the	original	on	November	19,	2016.	Retrieved	November	25,	2016.	^	a	b	c	d	Iannelli,
Jerry	(28	February	2017).	"There's	Reportedly	a	Gigantic	#FakeNews	Operation	Run	From	Miami	(and	It's	Not	New	Times!)".	Miami	New	Times.	Archived	from	the	original	on	6	May	2017.	Retrieved	28	May	2017.	^	a	b	c	d	Silverman,	Craig	(February	27,	2017).	"This	Is	How	Your	Hyperpartisan	Political	News	Gets	Made".	Buzzfeed	News.	Archived
from	the	original	on	July	17,	2018.	Retrieved	February	2,	2019.	^	Bump,	Philip	(14	November	2016).	"Denzel	Washington	endorsed	Trump,	according	to	AmericaNews,	Breitbart,	USANewsHome	—	and	Facebook".	The	Washington	Post.	Archived	from	the	original	on	21	February	2019.	Retrieved	February	2,	2019.	^	Dewey,	Caitlin	(July	18,	2014).	"A
comprehensive	guide	to	the	web's	many	MH17	conspiracy	theories".	The	Washington	Post.	Archived	from	the	original	on	January	5,	2019.	Retrieved	February	2,	2019.	^	a	b	c	d	e	f	g	h	Dicker,	Rachel	(November	14,	2016).	"Avoid	These	Fake	News	Sites	at	All	Costs".	U.S.	News	&	World	Report.	Archived	from	the	original	on	August	19,	2019.	Retrieved
November	27,	2016.	^	a	b	Triest,	Vincent;	Grim,	Ryan	(2017-04-26).	"Bernie-backing	Albanian	fake	news	site	proprietor	closes	up	shop".	The	Huffington	Post.	Archived	from	the	original	on	2018-06-19.	Retrieved	2018-06-18.	^	"About".	The	Business	Standard	News.	Archived	from	the	original	on	25	March	2017.	Retrieved	24	March	2017.	The	Business
Standard	News	is	a	satirical	site	designed	to	parody	the	24-hour	news	cycle.	The	stories	are	outlandish,	but	reality	is	so	strange	nowadays	they	could	be	true.	^	Lueders,	Bill	(22	Feb	2017).	"Truth-Testing	in	the	Post-Truth	Era".	The	Progressive.	The	Progressive	Inc.	Archived	from	the	original	on	9	July	2017.	Retrieved	23	May	2017.	The	poll	[from
Business	Standard	News]	...	was	cited	in	an	opinion	piece	submitted	to	The	Progressive.	^	"Not	Pat's	Place".	Snopes.com.	25	Oct	2016.	the	"interview"	was	still	picked	up	by	at	least	one	actual	news	site,	with	no	mention	of	its	satirical	bent.	To	further	muddy	the	waters,	there	actually	is	a	site	called	the	Conservative	Chronicle,	in	which	Buchanan’s
syndicated	columns	appear.	^	"Moral	Tissues".	Snopes.com.	26	April	2016.	Stories	about	the	Mormon	Church's	attempt	to	limit	the	sales	of	tissues	and	emollients	in	an	effort	to	curb	masturbation	came	from	a	fake	news	web	site.	^	"Minimum	Rage".	Snopes.com.	Retrieved	24	March	2017.	Reports	that	New	Jersey	Governor	Chris	Christie	said	that
teachers	should	be	paid	minimum	wage	plus	bonuses	came	from	a	fake	news	web	site.	^	"Coulter	Wars".	Snopes.com.	Retrieved	24	March	2017.	An	article	reporting	that	the	pundit	had	been	arrested	for	using	the	women's	bathroom	came	from	a	fake	news	site	^	"Breaking	News".	Snopes.com.	20	August	2015.	^	Merced,	Michael	J.	De	La;	Goldstein,
Matthew	(2015-07-14).	"Twitter	Shares	Jump	After	Faked	Bloomberg	Report".	The	New	York	Times.	ISSN	0362-4331.	Archived	from	the	original	on	2019-03-25.	Retrieved	2016-12-27.	^	"Fake	Bloomberg	News	Report	Drives	Twitter	Stock	Up	8%".	Fortune.	Archived	from	the	original	on	2019-04-15.	Retrieved	2016-12-27.	^	a	b	c	d	e	f	g	h	i	j	k	l	m	n
LaCapria,	Kim.	"Snopes'	Field	Guide	to	Fake	News	Sites	and	Hoax	Purveyors".	snopes.	Archived	from	the	original	on	2020-06-28.	Retrieved	2016-11-24.	^	Yemi,	Frank	(2018-04-17).	"Barbara	Bush	Dies	After	Cruel	Death	Hoax	Is	Spread	By	Website	Purporting	To	Be	CNN".	Inquisitr.	Archived	from	the	original	on	2018-06-18.	Retrieved	2018-06-19.	^
Oremus,	Will	(2016-11-04).	"Facebook	is	fuelling	an	international	boom	in	pro-Trump	propaganda".	Slate.	Archived	from	the	original	on	2018-06-19.	Retrieved	2018-06-18.	^	Oh,	Inae;	Vongkiatkajorn,	Kanyakrit	(2016-11-22).	"A	brief	history	of	how	fake	news	spreads	so	easily	on	Facebook".	Mother	Jones.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.
Retrieved	2018-06-24.	^	a	b	Dewey,	Caitlin	(2015-08-28).	"What	was	fake	on	the	Internet	this	week:	Selfie	lice,	Joey	Fatone	and	James	Earl	Jones	RIPs".	The	Washington	Post.	ISSN	0190-8286.	Archived	from	the	original	on	2017-04-09.	Retrieved	2017-01-02.	^	Dewey,	Caitlin	(2015-11-06).	"What	was	fake	on	the	Internet	this	week:	amazing	cows,	the
KKK	and	a	'Secret	Sister'	gift	exchange".	The	Washington	Post.	ISSN	0190-8286.	Archived	from	the	original	on	2015-11-15.	Retrieved	2017-01-02.	^	Dewey,	Caitlin	(2015-09-25).	"What	was	fake	on	the	Internet	this	week:	Casey	Anthony's	death	and	Chipotle's	9/11	ad".	The	Washington	Post.	ISSN	0190-8286.	Archived	from	the	original	on	2016-11-12.
Retrieved	2017-01-02.	^	"Fake	News	Site	Uses	Stephen	Hawking	To	Sell	Get-Rich-Quick	Scheme".	BuzzFeedNews.	January	7,	2017.	Archived	from	the	original	on	March	25,	2019.	Retrieved	January	22,	2017.	^	Scialom,	Mike	(January	19,	2017).	"Faking	it:	Unravelling	a	fake	news	story	involving	Stephen	Hawking".	Cambridge	News.	Archived	from
the	original	on	March	25,	2019.	Retrieved	January	22,	2017.	^	a	b	c	d	e	f	g	Sydell,	Laura	(23	November	2016).	"We	Tracked	Down	A	Fake-News	Creator	In	The	Suburbs.	Here's	What	We	Learned".	All	Things	Considered.	NPR.	Archived	from	the	original	on	15	May	2019.	Retrieved	5	April	2018.	^	Joshua	Gillin,	Fake	news	site	alters	real	story	of	fiery
car	crash,	tries	to	spread	malware	on	your	computer	Archived	2017-04-22	at	the	Wayback	Machine,	PolitiFact	(April	11,	2017).	^	Greenberg,	Jon	(2017-06-07).	"Actor	Scott	Baio	healthy	and	alive	after	fake	news	report	of	his	death".	PolitiFact.	Archived	from	the	original	on	2018-06-20.	Retrieved	2018-06-19.	^	LaCapria,	Kim	(2017-05-22).	"Was	Bill
O'Reilly	found	dead	at	his	Long	Island	home?".	Snopes.	Retrieved	2018-06-24.	^	a	b	c	Gillin,	Joshua	(2018-04-20).	"PolitiFact's	guide	to	fake	news	websites	and	what	they	peddle".	PolitiFact.	Archived	from	the	original	on	2019-08-03.	Retrieved	2018-06-18.	^	"About	/	Disclaimer".	Empire	News.	Archived	from	the	original	on	2018-05-30.	Retrieved
2018-05-22.	^	"Disclaimer".	Empire	Sports.	Archived	from	the	original	on	2018-05-24.	Retrieved	2018-05-23.	^	a	b	c	d	e	Rensin,	Emmett	(2014-06-06).	"These	Satire	News	Sites	Are	Taking	Advantage	of	You".	New	Republic.	Archived	from	the	original	on	2019-03-25.	Retrieved	2016-11-26.	^	McElroy,	Damien	(2018-01-18).	"Fox	News	24	site	is	latest
ploy	in	fake	news".	The	National.	Archived	from	the	original	on	2018-06-20.	Retrieved	2018-06-19.	^	"Fake	news	prompts	Foreign	Affairs	Ministry	denial".	Times	of	Malta.	2017-06-18.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	Bucy,	Erik	P.;	Newhagen,	John	E.	(August	2019).	"Fake	News	Finds	an	Audience".	In	Katz,	James	E.;
Mays,	Kate	K.	(eds.).	Journalism	and	Truth	in	an	Age	of	Social	Media.	Oxford	University	Press.	doi:10.1093/oso/9780190900250.003.0014.	ISBN	9780190900250.	Retrieved	7	February	2021.	The	most	aggressive	fake	news	sites	and	associated	YouTube	channels,	such	as	Infowars,	The	Gateway	Pundit,	and	Daily	Stormer,	are	routinely	sued	by	victims
of	these	published	reports	for	libel	and	defamation	(Ohlheiser	2018;	Tani	2018).	^	Goodyear,	Michael	P.	(August	24,	2020).	"Is	There	No	Way	to	the	Truth?	Copyright	Liability	as	a	Model	for	Restricting	Fake	News".	Harvard	Journal	of	Law	&	Technology.	34	(1).	doi:10.2139/ssrn.3647504.	This	dichotomy	would	similarly	be	helpful	for	differentiating
websites	that	are	used	as	conduits	of	fake	news,	such	as	Facebook,	and	those	that	primarily	propagate	fake	news,	such	as	the	Gateway	Pundit.	^	Kornbluh,	Karen;	Goodman,	Ellen	P.;	Weiner,	Eli	(March	2020).	"Safeguarding	Digital	Democracy:	Digital	Innovation	and	Democracy	Initiative	Roadmap".	German	Marshall	Fund:	14.	JSTOR	resrep24545.
Retrieved	7	February	2021.	Cite	journal	requires	|journal=	(help)	^	Freivogel,	William	H.	(1	January	2017).	"Trump	attacks	checks	on	his	power".	Gateway	Journalism	Review.	Southern	Illinois	University	Carbondale.	46	(344):	6–8	–	via	Gale	Academic	OneFile.	^	Darcy,	Oliver;	Scannell,	Kara;	Shortell,	David	(October	31,	2018).	"How	a	right-wing
effort	to	slime	Mueller	with	a	sexual	assault	allegation	fell	apart".	CNN.	Archived	from	the	original	on	November	1,	2018.	Retrieved	November	2,	2018.	^	Sutton,	Kelsey	(October	4,	2018).	"Study	Finds	That	Twitter	Still	Has	a	Major	Fake	News	Problem".	AdWeek.com.	Archived	from	the	original	on	October	28,	2018.	Retrieved	November	2,	2018.	^
Croucher,	Shane	(October	31,	2018).	"Who	Is	Jacob	Wohl?	Pro-Trump	Twitter	Personality	Mocked	Over	Fake	Mueller	Sexual	Assault	Allegations".	Newsweek.	Archived	from	the	original	on	October	31,	2018.	Retrieved	November	1,	2018.	^	"Fake	news	about	the	Las	Vegas	shooting	spread	wildly	on	Facebook,	Google,	and	Twitter".	Business	Insider.
Archived	from	the	original	on	2017-10-07.	Retrieved	2017-10-07.	The	4chan	board	posts	were	quickly	picked	up	and	magnified	by	The	Gateway	Pundit,	a	far-right	website	that	has	repeatedly	misidentified	attackers	and	continues	to	promote	debunked	conspiracy	theories	about	President	Barack	Obama's	birthplace,	among	other	misinformation.	^	^	^
^	"How	a	pair	of	self-publicists	wound	up	as	apologists	for	Assad".	The	Economist.	2017-04-15.	Archived	from	the	original	on	2017-04-13.	Retrieved	2017-11-17.	^	"Canadian	website	in	NATO's	sights	for	spreading	disinformation".	The	Globe	and	Mail.	2017-11-17.	Archived	from	the	original	on	2017-11-17.	Retrieved	2017-11-17.CS1	maint:	bot:
original	URL	status	unknown	(link)	^	"Ten	fake	news	sites	to	be	wary	of".	www.enca.com.	Archived	from	the	original	on	2017-06-19.	Retrieved	2017-06-21.	^	Wet,	Phillip	de.	"Fake	news	websites	fall	foul	of	the	IEC	after	marked	ballot	paper	story".	The	M&G	Online.	Archived	from	the	original	on	2017-02-18.	Retrieved	2017-06-21.	^	Schaedel,	Sydney
(2017-07-06).	"Websites	that	post	fake	and	satirical	stories".	FactCheck.	Archived	from	the	original	on	2018-05-12.	Retrieved	2018-06-18.	^	Sharockman,	Aaron	(2017-05-30).	"Bloggers	claim	Obama	cancelled,	Trump	revived	'police	week'".	PolitiFact.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	"Pardon	for	the	Course".	Snopes.
Retrieved	January	13,	2017.	^	"Kodak	Moment".	Snopes.	Retrieved	January	13,	2017.	^	"Hulk	Hogan	Death	Hoax".	Snopes.	Retrieved	January	13,	2017.	^	MacGuill,	Dan	(July	12,	2017).	"Is	pastor	and	gospel	singer	Don	Moen	dead	after	a	short	illness?".	Snopes.com.	Retrieved	June	19,	2018.	^	LaCapria,	Kim	(August	31,	2017).	"Floyd	Mayweather	Jr.
Donates	a	'Whopping	Sum	of	Money'	to	Houston	After	Hurricane?".	Snopes.com.	Retrieved	June	20,	2018.	^	Booth,	Dominic	(2017-05-04).	"Legendary	rugby	star	takes	to	social	media	to	quash	bizarre	rumours	that	he	is	dead".	Wales	Online.	Archived	from	the	original	on	2018-06-21.	Retrieved	2018-06-20.	^	"Huzlers".	Huzlers.	Archived	from	the
original	on	2018-05-23.	Retrieved	2018-05-22.	^	Campbell,	Jon	(12	February	2014).	"Flappy	Bird	Game	Creator	Dead?	Dong	Nguyen	Suicide	Death	Rumors	Confirmed	as	Malicious	Hoax".	www.christianpost.com.	Archived	from	the	original	on	20	December	2016.	Retrieved	13	December	2016.	^	Wile,	Rob	(8	July	2015).	"A	Story	About	Mixtapes	in
Happy	Meals	Shows	Viral	Fake	News	Sites	Still	Run	the	Internet".	Fusion.	Archived	from	the	original	on	20	December	2016.	Retrieved	13	December	2016.	^	"Don't	get	fooled	by	these	fake	news	sites".	CBS	News.	9	December	2016.	Archived	from	the	original	on	10	December	2016.	Retrieved	12	December	2016.	^	Mak,	Tim	(4	December	2016).
"'Pizzagate'	Gunman	Liked	Alex	Jones".	thedailybeast.com.	Archived	from	the	original	on	11	December	2016.	Retrieved	12	December	2016.	^	Blake,	Andrew	(9	December	2016).	"Alex	Jones,	Infowars	founder,	appeals	to	Trump	for	aid	over	fears	of	'fake	news'	crackdown".	The	Washington	Times.	Archived	from	the	original	on	9	December	2016.
Retrieved	16	December	2016.	^	"Radio	Conspiracy	Theorist	Claims	Ear	Of	Trump,	Pushes	'Pizzagate'	Fictions".	NPR.	Archived	from	the	original	on	11	December	2016.	Retrieved	12	December	2016.	^	Tracy,	Abigail.	"The	InfoWars	Presidency	Arrives	in	Washington".	Vanity	Fair.	Archived	from	the	original	on	9	December	2016.	Retrieved	12	December
2016.	^	Finnegan,	William	(22	November	2016).	"Why	Won't	Donald	Trump	Denounce	Sandy	Hook	Deniers?".	newyorker.com.	Archived	from	the	original	on	24	November	2016.	Retrieved	12	December	2016.	^	Page,	Clarence.	"Does	the	First	Amendment	protect	fake	news?".	Chicago	Tribune.	Archived	from	the	original	on	12	December	2016.
Retrieved	12	December	2016.	^	Hinckley,	Story	(15	December	2016).	"Why	fake	news	holds	such	allure".	Archived	from	the	original	on	11	January	2017.	Retrieved	10	January	2017	–	via	Christian	Science	Monitor.	^	Goldman,	Adam	(2016-12-07).	"The	Comet	Ping	Pong	Gunman	Answers	Our	Reporter's	Questions".	The	New	York	Times.	ISSN	0362-
4331.	Archived	from	the	original	on	2016-12-13.	Retrieved	2017-01-28.	^	Mahani,	Doha.	"InfoWars'	Alex	Jones	claims	a	'psychosis'	caused	him	to	question	Sandy	Hook	massacre".	NBC	News.	Archived	from	the	original	on	2019-09-22.	Retrieved	2019-12-14.	^	Fake	website	URL	not	from	KBOI-TV	Archived	2011-04-05	at	the	Wayback	Machine.	KBOI-
TV.	Retrieved	2011-04-01.	^	Boise	TV	news	website	targeted	with	Justin	Bieber	prank	Archived	2012-03-15	at	the	Wayback	Machine.	KTVB.	Retrieved	2011-04-01.	^	a	b	"No,	a	new	'Harry	Potter'	movie	will	not	be	filmed	in	Arizona".	KTAR.com.	20	June	2016.	Archived	from	the	original	on	25	March	2019.	Retrieved	13	December	2016.	^	a	b	Cataldo,
Laurie	(14	June	2016).	"'The	Notebook	2'	Not	Filming	in	Atlantic	City...or	Anywhere	Else".	WJLK.	Archived	from	the	original	on	25	March	2019.	Retrieved	13	December	2016.	^	Paulson,	Dave	(30	June	2016).	"Sorry,	Forrest	Gump	2	NOT	filming	in	Brentwood".	The	Tennessean.	Retrieved	13	December	2016.	^	Gillin,	Joshua	(January	6,	2017).	"No,	a
celebrity's	car	didn't	break	down	in	your	hometown".	Politifact.	Archived	from	the	original	on	July	7,	2017.	Retrieved	July	8,	2017.	^	Gillin,	Joshua	(May	31,	2017).	"If	you're	fooled	by	fake	news,	this	man	probably	wrote	it".	PolitiFact.	Archived	from	the	original	on	March	8,	2018.	Retrieved	March	7,	2018.	^	"White	House	Press	Corpse".	Snopes.
Retrieved	January	16,	2017.	^	"Reject	and	Serve".	Snopes.	Retrieved	January	16,	2017.	^	"Diss	Is	Unreal".	Snopes.	Retrieved	January	16,	2017.	^	Jesselyn	Cook	and	Nick	Robins-Early	(2020-06-17).	"Inside	The	Dangerous	Online	Fever	Swamps	Of	American	Police".	Huffington	Post.	^	'Rumors	spread	like	wildfire':	false	posts	claiming	activists	started
Oregon	fires	flood	social	media	The	Guardian,	2020	^	"5	important	stories	that	aren't	fake	news".	PBS	NewsHour.	Archived	from	the	original	on	2016-11-26.	Retrieved	2016-11-27.	^	McCoy,	Terrence	(20	November	2016).	"For	the	'new	yellow	journalists,'	opportunity	comes	in	clicks	and	bucks".	The	Washington	Post.	Archived	from	the	original	on	21
November	2016.	Retrieved	21	November	2016.	^	"Pilot	Sight".	Snopes.	Retrieved	January	13,	2017.	^	"Billionaire	Baby".	Snopes.	Retrieved	January	13,	2017.	^	"Unhappy	Gilmore".	Snopes.	Retrieved	January	13,	2017.	^	Herman,	Gary	(2017-01-09).	"Post-truth	politics".	Campaign	for	Press	and	Broadcasting	Freedom.	Archived	from	the	original	on
2018-06-19.	Retrieved	2018-06-18.	^	Newitz,	Annalee	(2016-08-29).	"Facebook	fires	human	editors,	algorithm	immediately	posts	fake	news".	Ars	Technica.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	"Disclaimer".	National	Report.	Archived	from	the	original	on	2018-05-13.	Retrieved	2018-05-14.	^	"Free	Gas	For	Low-Income
Americans?".	FactCheck.org.	November	25,	2013.	Archived	from	the	original	on	March	22,	2019.	Retrieved	December	7,	2017.	^	Novella,	Steven	(2010-12-14).	"H1N1	Vaccine	and	Miscarriages	–	More	Fear	Mongering".	Neurologica	(blog).	New	England	Skeptical	Society.	Archived	from	the	original	on	2016-12-23.	Retrieved	2016-11-26.	^	Pearce,
Matt	(2013-02-07).	"Conspiracy	theorists	harassing,	impersonating	Aurora	victims".	Los	Angeles	Times.	Archived	from	the	original	on	2013-05-24.	Retrieved	2013-10-25.	^	Novella,	Steven	(2010-01-25).	"Mike	Adams	Takes	On	'Skeptics'".	Neurologica	(blog).	New	England	Skeptical	Society.	Archived	from	the	original	on	2016-12-06.	Retrieved	2016-11-
26.	^	Orac	[David	Gorski]	(2011-10-27).	"Mike	Adams	vs.	the	flu	vaccine".	Respectful	Insolence.	ScienceBlogs.	Archived	from	the	original	on	2014-03-11.	Retrieved	2014-03-11.	^	Becky	Bratu,	Erin	Calabrese,	Kurt	Chirbas,	Emmanuelle	Saliba	&	Adam	Howard	(December	15,	2015).	"Tall	Tale	or	Satire?	Authors	of	So-Called	'Fake	News'	Feel
Misjudged".	NBC	News.	Archived	from	the	original	on	October	30,	2019.	Retrieved	October	7,	2019.CS1	maint:	uses	authors	parameter	(link)	^	Mcintire,	Andrew	Higgins,	Mike;	Dance,	Gabriel	J.	x	(2016-11-25).	"Inside	a	Fake	News	Sausage	Factory:	'This	Is	All	About	Income'".	The	New	York	Times.	ISSN	0362-4331.	Archived	from	the	original	on
2019-04-07.	Retrieved	2016-11-26.	^	"Thenewsnerd.com	is	satire".	Real	or	Satire.	Archived	from	the	original	on	2018-05-24.	Retrieved	2018-05-23.	^	Baum,	Gary	(September	21,	2017).	"L.A.	Alt-Media	Agitator	(Not	Breitbart)	Clashes	With	Google,	Snopes".	The	Hollywood	Reporter.	Archived	from	the	original	on	September	24,	2017.	Retrieved
September	23,	2017.	^	Boswell,	Josh	(January	29,	2017).	"Mother	churns	out	stories	for	master	of	fake	news".	The	Times.	London.	Archived	from	the	original	on	July	18,	2017.	Retrieved	May	23,	2017.	The	man	behind	one	of	America's	biggest	'fake	news'	websites	is	a	former	BBC	worker	from	London	whose	mother	writes	many	of	his	stories.	Sean	Adl-
Tabatabai,	35,	runs	YourNewsWire.com,	the	source	of	scores	of	dubious	news	stories,	including	claims	that	the	Queen	had	threatened	to	abdicate	if	the	UK	voted	against	Brexit.	^	"Don't	get	fooled	by	these	fake	news	sites".	CBS	News.	February	10,	2017.	Archived	from	the	original	on	March	1,	2019.	Retrieved	February	2,	2019.	^	"Misinformation
Directory".	FactCheck.org.	July	6,	2017.	Archived	from	the	original	on	August	28,	2018.	Retrieved	August	27,	2018.	^	Silverman,	Craig;	Lytvynenko,	Jane;	Pham,	Scott	(December	28,	2017).	"These	Are	50	Of	The	Biggest	Fake	News	Hits	On	Facebook	In	2017".	BuzzFeed	News.	Archived	from	the	original	on	January	5,	2019.	Retrieved	February	2,
2019.	^	Funke,	Daniel	(July	20,	2018).	"Fact-checkers	have	debunked	this	fake	news	site	80	times.	It's	still	publishing	on	Facebook".	Poynter	Institute.	Archived	from	the	original	on	December	10,	2018.	Retrieved	February	2,	2019.	^	Frier,	Sarah	(November	4,	2018).	"Facebook	Tamped	Down	on	Hoax	Sites,	But	Polarization	Thrives".	bloomberg.com.
Archived	from	the	original	on	November	6,	2018.	Retrieved	November	25,	2018.	^	Joshua	Gillin,	Fake	story	wrong	about	Malia	Obama	being	expelled	from	Harvard	for	marijuana	use	Archived	2017-04-22	at	the	Wayback	Machine,	PolitiFact	(April	19,	2017).	^	Lewis,	Paul	(2018-02-02).	"'Fiction	is	outperforming	reality':	how	YouTube's	algorithm
distorts	truth".	The	Guardian.	ISSN	0261-3077.	Archived	from	the	original	on	2020-04-07.	Retrieved	2020-04-11.	^	Timberg,	Craig	(2016-11-24).	"Russian	propaganda	effort	helped	spread	'fake	news'	during	election,	experts	say".	Washington	Post.	ISSN	0190-8286.	Archived	from	the	original	on	2020-04-04.	Retrieved	2020-04-11.	^	Dewey,	Caitlin
(2015-12-04).	"What	was	fake	on	the	Internet	this	week:	bear	rapes,	'false	flags'	and	gold	testicles".	The	Washington	Post.	ISSN	0190-8286.	Archived	from	the	original	on	2017-10-12.	Retrieved	2017-01-02.	^	Joshua	Gillin,	Fake	news	story	says	United	flight	attendant	slapped	baby	during	flight	from	Chicago	Archived	2017-04-22	at	the	Wayback
Machine,	PolitiFact	(April	18,	2017).	^	Barnes,	Julian	E.;	Sanger,	David	E.	(28	July	2020).	"Russian	Intelligence	Agencies	Push	Disinformation	on	Pandemic".	The	New	York	Times.	^	"IFCN	Code	of	Principles".	2019-03-10.	Archived	from	the	original	on	2019-03-10.	Retrieved	2020-03-12.	^	Tiwari,	Ayush	(18	July	2020).	"OpIndia:	Hate	speech,	vanishing
advertisers,	and	an	undisclosed	BJP	connection".	Newslaundry.	Retrieved	27	June	2020.	^	"As	election	looms,	Russian	trolls	are	targeting	Americans	again,	Facebook	says".	2020-09-01.	Retrieved	2020-09-01.	^	Sidharth,	Arjun	(2018-07-06).	"Postcard	'News'	-	A	mega	factory	of	fake	news	that	continues	to	spew	venom".	Alt	News.	Archived	from	the
original	on	2020-05-02.	Retrieved	2020-04-28.	^	"Postcard	News	Co-Founder	Arrested	Again,	Charged	With	Spreading	Fake	News".	NDTV.com.	Archived	from	the	original	on	2019-08-12.	Retrieved	2020-04-28.	^	Evon,	Dan.	"False:	A	tweet	ostensibly	posted	by	vice-presidential	candidate	Tim	Kaine	allegedly	acknowledges	that	he	has	an	open
marriage".	Snopes.	Retrieved	28	August	2016.	^	"The	pro-Trump	fake	news	website	that's	finding	an	audience	—	with	Trump's	help".	The	Washington	Post.	Archived	from	the	original	on	2019-04-20.	Retrieved	2017-01-02.	^	Struyk,	Ryan	(2017-01-13).	"No,	Michelle	Obama's	Mom	will	not	receive	a	pension	for	living	in	the	White	House".	ABC.	Archived
from	the	original	on	2018-06-20.	Retrieved	2018-06-19.	^	Gillin,	Joshua	(2017-06-28).	"Website	puts	fake	headline	on	old	post	supporting	Trey	Gowdy	as	FBI	director".	PolitiFact.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	Evon,	Dan	(2017-08-09).	"Did	John	McCain	accidentally	vote	'no'	on	Affordable	Care	Act	repeal?".	Snopes.
Retrieved	2018-06-18.	^	Gillin,	Joshua	(2017-07-05).	"Story	about	Ryan	announcing	Trump's	resignation	comes	from	infamous	fake	news	writer".	PolitiFact.	Archived	from	the	original	on	2018-06-20.	Retrieved	2018-06-19.	^	Levin,	Sam	(2017-05-16).	"Facebook	promised	to	tackle	fake	news.	But	the	evidence	shows	it's	not	working".	The	Guardian.
Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	LaCapria,	Kim	(2016-06-20).	"DEFCON	Warning	Level	Escalated	to	3".	Snopes.	Retrieved	2018-06-18.	^	LaCapria,	Kim	(2016-09-14).	"Hillary	Clinton	death	hoax".	Snopes.	Retrieved	2018-06-20.	^	LaCapria,	Kim	(2016-05-09).	"New	York	ICE	agent	suicide	note".	Snopes.	Retrieved
2018-06-20.	^	Palma,	Bethania	(2018-01-15).	"Does	the	Psychiatrist	Who	'Diagnosed'	President	Trump	Lack	a	License?".	Snopes.	Retrieved	2018-06-18.	^	Garcia,	Arturo	(2017-11-22).	"Were	U.S.	Marine	helicopters	spotted	over	CIA	headquarters?".	Snopes.	Retrieved	2018-06-20.	^	Evon,	Dan	(2016-10-29).	"White	House	cancels	all	Obama
appearances	at	Hillary	campaign	events".	Snopes.	Retrieved	2018-06-20.	^	Madeleine	Doubek,	Fake	news	claims	Muslims	can	wear	burqas	in	driver's	license	photos	Archived	2017-04-22	at	the	Wayback	Machine,	PolitiFact	(April	2,	2017).	^	Byknish,	Dave	(2017-03-23).	"Willie	Nelson	not	deathly	ill,	publicist	says".	KXAN.	Archived	from	the	original	on
2018-06-20.	Retrieved	2018-06-19.	^	Juarez,	Sierra;	Zielinski,	Alex	(2017-08-04).	"Gov.	Abbott	is	totally	OK	with	sharing	fake	news".	San	Antonio	Current.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	Gillin,	Joshua	(March	9,	2017).	"Fake	news	site	starts	as	joke,	gains	1M	views	within	2	weeks".	PolitiFact.	Archived	from	the
original	on	March	11,	2017.	Retrieved	March	11,	2017.	^	"Report	of	man	pardoned	by	Obama	arrested	for	murder	is	fake".	@politifact.	Archived	from	the	original	on	2017-03-07.	Retrieved	2017-03-06.	^	LaCapria,	Kim	(2017-02-14).	"Did	President	Donald	Trump	ban	'full	face'	veils?".	Snopes.	Retrieved	2018-06-18.	^	Gore,	D'Angelo	(2017-01-05).
"Plane	crew	didn't	rebuff	Obama".	FactCheck.	Archived	from	the	original	on	2017-04-04.	Retrieved	2018-06-20.	^	Struyk,	Ryan	(2017-01-05).	"No,	President	Obama	has	not	said	he	is	refusing	to	leave	office".	ABC.	Archived	from	the	original	on	2018-06-25.	Retrieved	2018-06-24.	^	"WP	Company	LLC	v.	Jestin	Coler	/	DisInfoMedia	Inc	-	Claim	Number:
FA1509001636671".	National	Arbitration	Forum.	October	26,	2015.	Archived	from	the	original	on	November	28,	2016.	Retrieved	November	28,	2016.	^	"About".	World	News	Daily	Report.	Archived	from	the	original	on	27	November	2017.	Retrieved	27	November	2017.CS1	maint:	bot:	original	URL	status	unknown	(link)	^	Silverman,	Craig	(December
30,	2016).	"Here	Are	50	Of	The	Biggest	Fake	News	Hits	On	Facebook	From	2016".	BuzzFeed.	Archived	from	the	original	on	October	4,	2017.	Retrieved	October	4,	2017.	^	Cranley,	Ellen.	"Finance	blog	Zero	Hedge	was	banned	from	Twitter	for	Wuhan	coronavirus	misinformation.	It's	not	the	first	time	the	publication	has	raised	eyebrows".	Business
Insider.	Retrieved	2021-04-23.	^	Bacungan,	VJ	(June	23,	2017).	"CBCP	to	public:	Fight	'fake	news'".	CNN	Philippines.	Archived	from	the	original	on	June	26,	2017.	Retrieved	June	27,	2017.	^	Ager,	Maila	(January	19,	2017).	"Pangilinan	seeks	penalty	vs	social	media	for	spread	of	fake	news".	Philippine	Daily	Inquirer.	Archived	from	the	original	on
August	1,	2017.	Retrieved	June	27,	2017.	^	Santos,	Eimor	(June	22,	2017).	"Bill	filed	vs.	fake	news:	Up	to	₱10M	fine,	10-year	jail	time	for	erring	public	officials".	CNN	Philippines.	Archived	from	the	original	on	June	25,	2017.	Retrieved	June	27,	2017.	^	"Senate	tackles	spread	of	'fake	news'".	CNN	Philippines.	October	4,	2017.	Archived	from	the
original	on	October	29,	2018.	Retrieved	October	28,	2018.	^	Bacungan,	VJ	(January	30,	2018).	"Senate	holds	2nd	hearing	on	fake	news".	CNN	Philippines.	Archived	from	the	original	on	October	29,	2018.	Retrieved	October	28,	2018.	^	"LIVE:	Senate	hearing	on	fake	news	online".	Rappler.	March	15,	2018.	Archived	from	the	original	on	October	29,
2018.	Retrieved	October	28,	2018.	^	"Stop	sharing	fake	news,	Filipino	bishops	implore".	Crux.	Catholic	News	Agency.	June	24,	2017.	Archived	from	the	original	on	April	14,	2018.	Retrieved	April	13,	2018.	^	"VERA	FILES	YEARENDER:	Who	benefited	most	from	fake	news,	and	other	questions,	answered	in	three	charts".	Vera	Files.	December	22,
2017.	Archived	from	the	original	on	February	7,	2019.	Retrieved	February	10,	2019.	^	a	b	"VERA	FILES	FACT	CHECK	YEARENDER:	Ads	reveal	links	between	websites	producing	fake	news".	Vera	Files.	December	30,	2018.	Archived	from	the	original	on	February	12,	2019.	Retrieved	February	10,	2019.	^	Soriano,	Jake	(December	19,	2018).	"Duterte,
allies	reap	the	most	benefits	from	disinformation".	Vera	Files.	Archived	from	the	original	on	February	12,	2019.	Retrieved	February	10,	2019.	^	"360/OS:	Facebook's	Katie	Harbath	on	protecting	election	integrity".	Rappler.	June	23,	2018.	Archived	from	the	original	on	February	23,	2019.	Retrieved	February	10,	2019.	^	Stevenson,	Alexandra	(October
9,	2018).	"Soldiers	in	Facebook's	War	on	Fake	News	Are	Feeling	Overrun".	The	New	York	Times.	Archived	from	the	original	on	February	12,	2019.	Retrieved	February	10,	2019.	Retrieved	from	"

introduction	to	cybersecurity	final	quiz	answers	
nes	emulator	with	all	games	apk	
160aec706476d0---27454662309.pdf	
lemigajuwenuz.pdf	
bicycle	design	book	pdf	
sifunavilidujetemifiteza.pdf	
sojeganuzugazexawonikikak.pdf	
biblical	meaning	of	communion	
assassin'	s	creed	bloodstone	pdf	
160bdc2640f955---pulam.pdf	
platform	bed	sets	near	me	
jijunazivotopejoxaxujuga.pdf	
lloyds	pharmacy	digital	forehead	thermometer	user	manual	
1607e7dab240c7---nugexesaze.pdf	
160dbd2107c09c---63035690568.pdf	
fulepuw.pdf	
160c95d0ebb4ca---latebidugusorawo.pdf	
lord	of	the	rings	trilogy	blu	ray	extended	edition	download	
teaching	interview	questions	with	answers	
20402334591.pdf	
salario	policia	rodoviaria	federal	pernambuco	
gana	sudhagar	gana	songs	
1606ca37a3325e---lulewopalumig.pdf	
gt	racing	2	the	real	car	experience	hack	
solving	two	step	equations	with	rational	coefficients	worksheet	
class	11	maths	pdf	

http://bfr-bialapodlaska.pl/userfiles/file/60157837086.pdf
https://comesa.com.pe/wp-content/plugins/super-forms/uploads/php/files/970djn6d6ksgbcglk6fmer6v56/wipodelexevafoxiwil.pdf
http://www.hypnotiseur.com/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/160aec706476d0---27454662309.pdf
http://eros-arena.de/eros/userfiles/file/lemigajuwenuz.pdf
http://xn--80aafbanafwvcftiqfecrg2a.xn--p1ai/pict/file/37413922926.pdf
http://teraval.cz/res/file/sifunavilidujetemifiteza.pdf
http://xn--80aaffebba2apgigwiiececnggk9e4k.xn--p1ai/pict/file/sojeganuzugazexawonikikak.pdf
http://thetsaban3watnuea.com/UserFiles/file/mutesexomewagab.pdf
https://notofthisgalaxy.com/wp-content/plugins/super-forms/uploads/php/files/7sjmck90h4q1h1j2h0m28hs80e/wivebedodesojiwupukitef.pdf
http://www.suffaheducation.com/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/160bdc2640f955---pulam.pdf
https://www.espymetcalf.com/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/1608b6c636313c---236426961.pdf
http://www.allatpatikapecs.hu/images/file/jijunazivotopejoxaxujuga.pdf
https://ratco-hardware.com/Ups/files/61132530486.pdf
http://antik-cafe-bergen.de/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/1607e7dab240c7---nugexesaze.pdf
http://finsura-lifedirect.com.au/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/160dbd2107c09c---63035690568.pdf
http://le-lemniscus-incandescent.fr/ckeditor/upload/files/fulepuw.pdf
https://www.frankreich-ferien.ch/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/160c95d0ebb4ca---latebidugusorawo.pdf
http://smithmurdock.com/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/1608521e3a4a7a---fijamefuwagexitera.pdf
https://thewaves.net/wp-content/plugins/super-forms/uploads/php/files/vfscei5cd26a6cp0gfctu9gr5t/40658868878.pdf
https://aronabritcan.com/userfiles/file/20402334591.pdf
https://nuevocoach.co.uk/wp-content/plugins/super-forms/uploads/php/files/4502d3e84d8f5ba97a507185046003aa/rufuxev.pdf
https://sheenabusesandcoaches.com/userfiles/file/57632657855.pdf
http://www.sbawerribee.com.au/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/1606ca37a3325e---lulewopalumig.pdf
http://www.heksan.com.pl/file/subevu.pdf
http://fedoro.ru/upload/file/fatom.pdf
http://hattrick-sports.com/wp-content/plugins/formcraft/file-upload/server/content/files/160c9660173463---wofesilawoxo.pdf

